Aktiviteter

BFF anordnar aktiviteter utanför skoltid för elever och föräldrar, samt ger bidrag till klasser som vill göra någon extra aktivitet. Dessa aktiviteter finansieras till stor del av bidrag från föräldrar och sponsorer.

Vi stöder skolans verksamhet på Björlandaskolan klass F- 6. Skolan, fritidshemmen och klasserna kan söka bidrag till olika projekt och utflykter hos oss.

Exempel på aktiviteter vi hjälpt till att genomföra:

Prova på segling för andra året i rad (2023-2024)
Ett gäng glada och förväntansfulla barn fick var med och fick prova på hur det är att segla en optimistjolle. Två och två i varje båt fick de segla utanför hamnen, övervakade av de duktiga ungdomsledarna från Björlanda Kile Segelsällskap.

Aktiviteten blev väldigt rolig och uppskattad bland barnen och solen sken som aldrig förr. Nu kändes det som att sommaren verkligen hade anlänt.

Övriga aktiviteter historiskt:
• Höstfest på Björlandaskolan 2023 - Läs mer i Torslanda-Öckerötidningen
• Prova på segling med Björlanda Kile Segelsällskap
• Material till specialprojekt i bild
• Avslutningsfika och aktiviteter för trivselledare (elever)
• Hyra av ishall för skridskoåkning
• Bowling
• Klättring i klätterhall
• Studiebesök på Kättilsröds 4H-gård
• Utflykt till Ekhagens forntidsby
• Avslutningsutflykt till Slottsskogen
• Prova på padel hos West Island Padel i Björlanda Kile

Som förälder kan man ge ett bidrag för att hjälpa oss kunna genomföra fler aktiviteter för våra barn:
PG: 147343-8
Swish: 1235683438

Sponsor

Vill ni vara med och sponsra Björlandaskolans föräldraförening och därmed bidra och möjliggöra en mer stimulerande skolgång?

Som sponsor får man sin logga på vår informationslapp som delas ut till de ca 500 elever som går på skolan. Informationslappen delas också ut av klassföreståndarna som även informerar föräldrarna om oss genom att skicka ut vår informationslapp digitalt ca 4 gånger per läsår. Som sponsor finns man även med på vår hemsida i ett sponsorutrymme.

Kontakta oss via e-post styrelsen@b-ff.se så berättar vi mer!

Ge ett bidrag för att hjälpa oss kunna genomföra fler aktiviteter för våra barn:
PG: 147343-8
Swish: 1235683438
Vi sponsrar Björlandaskolans Föräldraförening: